Thursday, May 28, 2009

Muslimat hanya utk PAS?

Beberapa minggu lepas, aku membuat liputan sebuah kawasan. ketika mahu balik, aku terserempak dgn sekumpulan wanita bertudung labuh dan menyapa aku.
Aku tanya dari mana. Jawab salah seorang dari mereka dari Muslimat......(nama tempat). Aku tanya lagi, Muslimat? dgn nada kehairanan..Dari PAS ker? Jawab dia lagi.. Ye..muslimat kan PAS, dari mana lagi (lebih kurang begitulah bunyinya)...Aku terpinga-pinga? Muslimat gelaran utk wanita Islam dari PAS ker? Aku ni bkn muslimat ker? Aku rasa mereka dah boleh nak andaikan semua orang tahu Muslimat merujuk kepada wanita dalam PAS..
Bukan ke Muslimat itu maksudnya wanita yang sama2 berjemaah di masjid...Golongan Muslimat solat jemaah di masjid..pening aku...tulun..tulun

1 comment:

fusarium solani said...

Salam,
Ha!ha! Ayang..

Aku gelak, senyum dan sengih. Inilah akibatnya taksub sangat sampai tidak tahu apa maksud perkataan @ kurang fikir ka depa ni?

AlHamDuLillAh...by Opick feat Amanda

Ada UnTuKmU-nUbhAn