Thursday, November 12, 2009

Pizza Hut Bangsar cam hampeh

Semalam aku g pizza nak celebrate besday si hubby..kitaorg sampai dlm kul 8.50 cenggitu n terus naik tingkat atas..Masa tu mmg ramai org n sbb nak tempat duduk tepi tingkat, kitaorg pun duduk la kat satu sit yg belum dikemas..maknanya bekas makan org masih bersepah atas meja.

Tggu punya tggu sampai 9.00 pm, takde sape ambik order n aku punya naik..Hubby pggil staff piza(aku rasa ada pangkat gak sbb pakai baju kaler biru..pompuan) utk ambil order..Korang tahu apa pompuan tu ckp..Boleh duduk sebelah sana tak? sbb kami tak cukup staf ada dua orang je...cenggitu la lebih kurang..

Aku n hubby berpandangan n rasa pelik gak..memandangkan tempat duduk yg ditunjukkan itu cam tak best n kat tgh2, aku n hubby malas le nak g sana...9.10pm, kitaorg tggu still takde respon n terus blah.

Aku report kat kaunter bawah n marah2 pastu dorang minta maaf. Aku bkn sengaja nak naik angin or sbgnya..tp cara pompuan tadi ckp tak sopan langsung. Dia cakap sambil jalan iaitu dari jarak jauh..n soal dorang tak cukup staff bkn masalah aku sbb korang tahu kan charge utk mkn kat sana pun tinggi kan>

Apa salahnya pompuan tu datang dekat n cakap elok2 dengan senyuman, bolehlah kitaorg consider tp cakap cam marah je..aku tahu le dia penat n kelam kabut tp customer always right. satu lagi yg buat aku tensen, dua org staff boleh buat dek je bila aku dok jeling2 suh dorang kemas meja...Apa salah dorang ambik dua plate utk 2 org n alihkan pinggan kotor kat meja sebelah kalau tak sempat sgt nak bawah g dapur...bkn susah pun...yg bertambah aku tensen..ambikkan sos untuk customer lain boleh lak sedangkan kemaskan pinggang kat meja aku punyala berkira..

Aku bkn nak marah tak tentu pasal tp mmg tak patutpun dorang layan customer cenggitu..dgn muka masam, marah n cam kita pulak yg salah...tobat pasni aku n hubby banned pizza...last2 kitaorg mkn kat dominos berhampiran..tak sampai 10 min pun, makanan dah siap n sedap lg dari pizza hut tu...

2 comments:

Anonymous said...

bese ar tu...tp domino lg sedap tau shema..tak yah ko nak pi sana..ko koll je,...sampai la kat umah ko...kalau lambat jd free..heheh

fusarium solani said...

Salam,

Kesian ko ayangku, sabarlah. hm, betul cakap blossom tu, makan kat dominoes lagi best.

AlHamDuLillAh...by Opick feat Amanda

Ada UnTuKmU-nUbhAn