Sunday, April 26, 2009

Paksaan VS Rela

Dua hari lepas aku terima SMS dari tempat kerjaku. Dengan sayu aku membaca isu kandungan SMS itu. Nama anda terpilih utk mengikuti kursus ESQ pada 1-3 Mei di PWTC. Wajib..Argggg..saat2 yg aku benci datang jua...itu bermakna aku kena menyiapkan stok story utk tiga hari advance..ayoyo...story hari2 pon rasa seksa nak buat.
Bukan aku tanak g tapi kalau hati n jiwa aku dok pk benda lain, rasanya leh berkesan ker kursus spiritual tuh...aku byk baca berhubung kursus ni n kos utk join mencecah 1k+++. Baiknya bos aku habiskan duit ribu2 utk sorang staf...sebelum aku dok melalut pasal unsur paksaan ni, aku teringat komen pedas seorang rakanku..ini berhubung soal bonus yang tidak kunjung tiba sehingga kini.
Lazimnya, bonus akan dberi pada awal bulan April. Thn lepas aku dapat bonus RM5OO(famili aku terkejut sbb bonus ni sikit sgt..akak aku keje kilang pon leh dapat bonus sampai 2K++) pada 20 April..tapi hari ini dah 26 April masih xde bayang bonuspun. Terus si rakan yang tadi membuat kesimpulan bahawa bonus tiada kerana bos dah guna duit tuh utk hantar staff dia g kursus...hehe..aku pun tak tau betul ke idak..itu kata rakan ku tadi.
Berbalik soal paksaan tadi, aku sebenarnya rasa tersangat menyampah utk pergi kursus tuh sbb terlalu banyak publisiti mengenainya...kadangkala perkara baik tak perlu hebahan keterlaluan krn boleh jadik riak..kalaupun aku nak g biarlah dgn keikhlasan n ketulusan hati aku sendiri bkn dipaksa oleh sesiapa..lagipun kalau guna duit sendiri, aku rasa lebih hargai kursus itu..tapi sekarang apa pilihan yg aku ada..mahu tak mahu kena g gak..tp kena wat stok story dulu..argggg

1 comment:

fusarium solani said...

Salam,
Ado yo dapek poei kursus. Kek tompk den ni apo pon takdo.:)

AlHamDuLillAh...by Opick feat Amanda

Ada UnTuKmU-nUbhAn